EŞTI ANTISOCIABIL SAU TOCILAR DOAR PENTRU CĂ CITEŞTI?

La şcoală mi se spune că sunt tocilară, doar pentru faptul că citesc. Am mai primit şi porecle gen "Dexter", "Antisociabilă" etc.




 Mi se pare o prostie să îi atribui o poreclă de genul cuiva care citeşte. Cititul e minunat, iar dacă ție nu-ți place nu e nevoie să te iei de o persoană căreia îi place să citească. Credeam că faza asta cu "tocilarul" e dusă, dar nu e aşa. Pentru necunoscători, o să las o definiție a cuvântului "tocilar" aici: 

TOCILÁR, -Ă, tocilari, -e, s. m. și f. : Elev sau student care își învață lecțiile pe dinafară, în mod mecanic;– Tocilă + suf. -ar.

După cum vedeți, "tocilar" nu înseamnă un om care citeşte, ci o persoană care învață mecanic, care toceşte cărțile de la cât învață. 
Şi ca să mai clarificăm un lucru, cititul nu e un lucru rău sau ceva de care să-ți fie ruşine. Cititul e minunat. E ca şi cum te rupi de realitate pentru câteva ore şi intri într-o lume nouă şi plină de lucruri interesante.



Cei care ne numesc aşa habar nu au ce cărți citim. Habar nu au ce înseamnă să te delectezi cu o carte bună şi habar nu au în câte lumi te pot transpune cărțile. 

Ce este o carte de fapt? Doar un obiect de decor? Doar un suport pe care să-ți aşezi cana de cafea? Nu! 
O carte este un suflet. Este un portal către alte lumi. Este un lucru magic care prinde formă în ochii celuia care ştie cum să-l folosească. Este mult mai mult decât ştiu cei care ne numesc "tocilari", cu siguranță!



Vă mulțumesc dacă ați citit până aici şi îmi pare rău că nu am postat ieri, dar nu am avut starea necesară. Voi ce credeți despre persoanele care îi numesc "tocilari" pe cei care citesc? Scrieți-vă părerea în comentarii şi nu uitați să lăsați o reacție!💕


-Iulia 

Comentarii

Postări populare